Předsevzetí ještě neodzvonilo

Jaro je tu, léto se blíží. A je to věčný boj za své nové já. Říkáte si, že tentokrát už to vyjde, že nebudete v posilovně pouze tím věčným začátečníkem, budete správně jíst a dbát na pravidelný pohyb alespoň párkrát týdně. Co je ale tou správnou motivací? Pokud je tou odpovědí nejen vypadat lépe, ale také se lépe cítit, na co pak čekat? Ze všech stran se na nás chrlí informace o zázračných dietách se zaručeným účinkem. Jediným prostředkem, který doopravdy funguje, ale je, srovnat si, jak to vlastně celé funguje. Ze začátku pro vás máme 5 tipů.

  • Vyřaďte z jídelníčku nezdravé potraviny. Sladké, smažené, mastné, fastfoody. Tyto potraviny jsou pro tělo zbytečnou energií, kterou nevyužije jinak, než že ji uloží ve formě tukových zásob, pokud jí přijímáte více, než vaše tělo během dne potřebuje. Nahraďte je kvalitním, doma připraveným jídlem. Využijte kvalitní libové maso, rýži, luštěniny, brambory, batáty, bylinky, zeleninu a oleje a začněte experimentovat. Přesně tak víte, co do svého těla dostáváte a především z čeho má vaše tělo zároveň užitek.

  • Nevěřte dietám. Nebo se o nich minimálně předem velmi dobře informujte. Ovocná dieta. Polévková dieta. Zeleninová dieta. Všechny tyto jsou pouze jednostranným způsobem stravování, při kterém vám většinou chybí některé z dalších důležitých makro živin. Například bílkoviny, které jsou základem pro pěknou a vypracovanou postavu nebo zdravé tuky, které napomáhají snižovat cholesterol a podporují funkci srdce. Jakmile totiž opět najedete na svůj původní režim, kila se vrátí jako bumerang.

  • Více pijte. Dostatek tekutin je pro úbytek hmotnosti důležitým faktorem. Díky tekutinám dochází k látkové výměně a z těla se odplavují škodlivé látky. Volte ale především čistou pramenitou vodu a bylinné čaje, vyhýbejte se slazeným limonádám, které obsahují vysoké množství cukru. Fantazii se v přípravě vlastního pití meze nekladou. Do vody vhoďte kousek citronu s mátou, pomeranč, borůvky nebo jahody, které vodu krásně ochutí, nebo si vyrobte domácí ledový čaj.
  • Začněte se hýbat. Sebemenší změna životního stylu se projeví. Udělejte něco jinak. Jděte na delší procházku ve svižnějším tempu. V dnešní době se vám nabízí nepřeberné množství skupinových lekcí od tance přes kruhové tréninky po jógu. Počasí navíc láká k venkovním aktivitám. Vyzkoušejte a vyberte si tu, která vás bude opravdu bavit. Začněte zvolna jednou nebo dvakrát do týdne, dáte tělu nový podnět, svaly začnou pracovat, tvarovat se. Uvidíte, výsledky přijdou.
  • Buďte trpěliví. Dobré je nechtít vše hned. V prvních pár týdnech si tělo na změny zvyká. Stále ještě probíhá takový „detox“ od předchozích stravovacích návyků. Může trvat měsíc až dva, než výsledky budou více viditelné a ručička na váze se ustálí na mnohem nižším čísle. Vytrvejte. Tentokrát už to zvládnete! A pokud byste si nevěděli rady, navštivte značkovou prodejnu NUTREND store se sportovními doplňky stravy, kde vám vyškolený personál vždy s úsměvem poradí, případně doporučí vhodný produkt, který pomůže k dosažení vašeho cíle.