Téma UDRŽITELNOSTI aktuálně hýbe světem. Potěšující je, že i lokální výrobci a značky ji považují za nezbytnou součást úspěšného podnikání. Krásným příkladem je česká značka kosmetiky a doplňků pro domácí lázně MANUFAKTURA. Co dělá pro životní prostředí? A proč koupit kosmetiku vyrobenou v Česku?
Základy udržitelnosti
Manufaktura věnuje velkou pozornost otázce obalů, všeobecně s nimi šetří, využívá obaly z papíru a jiných lehko recyklovatelných materiálů od českých výrobců. Prodává koupelové soli na váhu do vlastních nádob. Používá ekologické nákupní tašky a nabízí i kvalitní bavlněné EKO tašky pro opakované použití. Soustavně pracuje na snížení energetické náročnosti své výroby i prodejen. Maximálně recykluje, minimalizuje tiskoviny a elektronizuje.
Samozřejmost nebo benefit
Pro Manufakturu je samozřejmostí využívání obnovitelných přírodních surovin s preferencí lokálních – v recepturách najdete poctivé české pivo, moravské víno, karlovarskou vřídelní sůl, vlastnoručně sbírané sedmikrásky, levanduli z Pálavy a další… Další významnou kapitolou jsou obaly - převážná část je vyráběna v Čechách. Lahvičky obsahují již několik let 30 % recyklovaného plastu a podíl recyklovaného plastu byl v roce 2021 navýšen na 50 %. „Doposud se nám tak podařilo uspořit neuvěřitelných 23 tun plastu. Obecně vždy přemýšlíme o obalu s ohledem na dopad na životní prostředí, netransportujeme v obalech vzduch, často využíváme papír…“, říká Bára Čechová, kreativní ředitelka.